پاورپوینت های درسی برای پایه دهم یازدهم دوازدهم

در این وبلاگ پاورپوینت های درسی برای پایه های دهم یازدهم دوازدهم معرفی میشوند .

پاورپوینت های درسی برای پایه دهم یازدهم دوازدهم

در این وبلاگ پاورپوینت های درسی برای پایه های دهم یازدهم دوازدهم معرفی میشوند .

پاورپوینت حل تمرین فیزیک دوازدهم ریاضی فصل چهارم

همه دانشمندان برجسته تاریخ اثناء شروع شغل فرهنگ آموختگان دانشگاه نبودند. در درستی ، تاریخ مملو از دانشمندانی است که به انگیزه فعالیت در نوجوانان ، دانشمند را شکل دیتا اند. اگر آنها صرفاً به دلیل سن آنها مورد بی توجهی قرار بگیرند ، ممکن است بسیاری از چیزهایی که امروزه آن را تصدیق می کنیم وجود نداشته باشد. این نوجوانان به واسطه عزم خود و تشنگی برای ادب ، عالم را بسیار ارشد از آنچه انگار می کردند مدت ها بعد از مرگشان ، بر جهان تأثیر گذاشتند.


1. اسحاق نیوتن - در طول سالهای سازنده نیوتن ، این درگذشت معمول بود که ضمن شرکت در مدرسه ،پاورپوینت حل تمرین فیزیک دوازدهم ریاضی وسایل مختلفی را گسترش دهد. فداکاری وی به تحصیلات و نمرات عالی در مدرسه برای خیلی ها قابل توجه بود. اگرچه مادرش کوشش کرد با برداشتن اسحاق جوان از مدرسه ، یک زراعت از او بسازد ، ولی مدیر مدرسه و عمویش به والده خویش رهنمود کردند که برای سرانجام تحصیلات خود به مدرسه برگردد. اسحاق نیوتن پس از انجام مدرسه در سنه 1661 در دانشگاه کمبریج حضور یافت. وی گونه ها انحاء و اکتشافات علمی از دسته طریق های نوری و رنگ را گسترش داد.


2. آلبرت انیشتین - آلبرت انیشتین در سالهای جوانی خود همش علاقه زیادی به رایشگری و علوم نشان داده بود. انیشتین در امتحانات پلی تکنیک فدرال سوئیس در زوریخ کمپانی کرد. اگرچه نمرات وی در بسیاری از موضوعات باره دربایستن از کران استاندارد بود ، اما مهارت های ریاضی و فیزیک او فوق العاده بالا بود. از آنجا ، آلبرت انیشتین با حضور در مدرسه کانگال آرگائو در آارائو سوئیس تحصیل کرد و با گذراندن نمرات قبولی در بعضی از موضوعات و دریافت بالاترین مقطع درجه شدنی در ریاضیات و فیزیک دانش آموخته شد. نظریه های وی مقوله ساز بسیاری از دانشمندان امروزین بوده و از عقیده تئوری نسبیت برجسته ترین است.



تبلیغات

3. گالیله گالیله - در حالی که در دانشگاه پیزا در سن 17 سالگی برای تحصیل در سلسله پزشکی مشغول به تحصیل بود ، گالیله گالیله با روش جنبش حرکات جریانهای هوایی مایه می شود که یک لوستر در یک الگوی ریتمیک تغییر کند ، شیفته آن شد. گالیله با تنظیم گردآور ای از آونگ های تمایز یافته ، کشف کرد که فارغ از تفاوت در اندازه ، آونگ ها سررسید خود را با یکدیگر نگه می دارند. مرد جوان بعد از شرکت در سخنرانی در مقوله هندسه ، درجه خویش را از علوم پزشکی به رایشگری تغییر داد. در 22 سالگی ، گالیله کتابی در باره طراحی ترازمندی هیدرواستاتیکی که نوآوری کرده بود منتشر کرد.


4- ارسطو - در سده 3 پیش از میلاد ، ارسطو تقریباً در هر موضوع مطالعه سهم بسزایی داشت. در سن 18 سالگی ، او در آکادمی افلاطون کمپانی کرد و تقریباً در ارتباط با هر موضوعی که در آن زمان ارائه می شد ، تحصیل کرد. به مدت 20 سال در آکادمی ماند لغایت اینکه در نهایت انصراف داد. ارسطو با آگاهانیدن مفصل از مطالب موضوعی ، دائرopالمعارف های اطلاعات را که بسیاری از افراد را مفتوح می کرد ، به پایان رسانده بود.


5. Blaise Pascal - آیا می دانید سیستم رایانه ای بر پایه ویندوز شما ابزاری را نصب کرده است که 350 سال پیش آفریدن شده است؟ بلیز پاسکال در سن 16 سالگی ، در سال 1642 ، شغل خود را برای محاسبه دستگاه ها و نمونه های اولیه شروع کرد. اگرچه قرن ها ماشین حسابگرهایی را توسعه دیتا اند که به چهره دیجیتالی ، دارای انرژی شمسی ، علمی و بر پایه نرم افزار پاسکال چرخه ها را با گسترش نسخه های قبلی تنظیم می کنند. دستگاههای دوراندیش ما چه رایانه یا تلفن هوشمند بدون ماشین حساب از نوعی کامل خواهد بود؟


این نشان می دهد که مایوس کردن کودک از استفاده از تصورات خویش و جستجوی سایر پاسخهای احتمالی سوالات می تواند پیامدهایی در آینده بشریت داشته باشد. این استدلال را می طاقت مطرح کرد که اگر یک شخص تئوری یا دستگاه خاصی را نوآوری نمی کرد ، شخص دیگری می توانست این کار را انجام دهد. با این حال ، آیا می توانیم باورداشت نماییم که اگر از منظر کاملاً متفاوت یک مخترع متفاوت فرآوری شود ، همان محصول خواهد بود؟

پاورپوینت جغرافیا پایۀ دهم تمامی دروس

جغرافیا

جغرافیا جغرافیا جغرافیا مکان:

ایران در جنوب غربی آسیا واقع شده و با مرزهای ارمنستان ، آذربایجان و ترکمنستان و همچنین دریای خزر از شمال ، ترکیه و عراق از غرب ، خلیج فارس و خلیج عمان از جنوب و پاکستان و افغانستان با مشرق

 

چشم انداز :

مجموعه ای از رشته های کوهستانی عظیم و فرسوده ، حوضه داخلی بلند ایران را احاطه کرده اند. پاورپوینت جغرافیا پایۀ دهمبیشتر کشور بالای 1.500 پا است که یک ششم آن بیش از 6،500 ارتفاع دارد. در تقابل شدید مناطق ساحلی خارج از حلقه کوه است. در شمال ، نوار 400 مایل در امتداد دریای خزر ، هرگز بیش از 70 مایل عرض و اغلب باریک 10 ، از قله 10،000 پا به 90 پا زیر سطح دریا به شدت سقوط می کند. در جنوب ، زمین از یک فلات 2،000 پایی ، که سه برابر بیشتر از پشتی آن با قدمت فرسوده حمایت می شود ، دور می شود تا خلیج فارس و خلیج عمان را برآورده کند.

 

کوه ها :

دامنه زاگرس از مرز با ارمنستان در شمال غربی تا خلیج فارس و سپس از شرق به بلوچستان امتداد دارد. با حرکت به سمت جنوب ، آن را به گروهی به طول 125 مایل بهمراه کوههای موازی و متناوب که بین دشتهای بین النهرین و فلات مرکزی بزرگ ایران قرار گرفته گسترش می یابد. در رودخانه هایی که دره های عمیق ، باریک و دره های حاصلخیز را قطع می کنند ، در غرب تخلیه می شود. زمین بسیار دشوار است ، دسترسی به آن دشوار است و اکثراً توسط عشایر کشیش ساکن است.


دامنه کوه البرز ، باریکتر از زاگرس اما به همان اندازه ممنوع است ، در امتداد زاگرس اما به همان اندازه ممنوع است ، در امتداد ساحل جنوبی خزر حرکت می کند تا محدوده مرزی خراسان را به سمت شرق طی کند. بلندترین قله های آتشفشانی آن 18600 فوت کوه پوشیده از برف است. دماوند در مرز افغانستان ، کوه ها از بین می روند و تپه های ماسه ای بی ثمر جایگزین آن می شوند.


فلات داخلی خشک ، که تا آسیای میانه گسترش می یابد ، توسط دو رشته کوه کوچکتر قطع شده است. پاورپوینت جغرافیا پایۀ دهمبخش هایی از این منطقه بیابانی ، معروف به دشت ، پوشیده از سنگ و ماسه سست است که به تدریج در خاک دامنه در دامنه کوهها ادغام می شوند. در جاهایی که آب شیرین می تواند نگهداری شود ، از زمان های بسیار دور اوازها وجود داشته است و مسیرهای کاروان باستانی را نشان می دهد. قابل توجه ترین ویژگی فلات ، ضایعات نمکی است که 200 مایل طول و نیمی از آن پهن است ، به عنوان کویر (بیابان) شناخته شده است. همچنان ناشناخته مانده است ، زیرا پوسته خائن آن توسط توده های نمکی بزرگ و لبه تیز تشکیل شده است که گل و لای آن را پوشانده است. بریده شده توسط رودخانه های عمیق ، تقریبا غیر قابل نفوذ است.

 

بیابان ها:

بیابانهای وسیع ایران در شمال فلات از شمال غربی ، نزدیک تهران و قم ، در فاصله حدود 400 مایل تا جنوب شرقی و فراتر از مرزها امتداد دارد. تقریباً یک ششم مساحت کل ایران بیابان بی ثمر است.


دو منطقه بزرگ بیابانی به نام های کویر لاوت و دشت کویر شناخته می شوند. سومین اندازه این بیابان ها جازموریان است. غالباً گفته می شود که عبور از کویر لوت و دشت کاویر غیرممکن است ، مگر با یک جاده منفرد که از یزد به فردوس می رود ، اما در سال های اخیر کامیون های سنگین و سایر وسایل نقلیه طی مسیری طولانی از این مسیرها عبور کرده اند. کویرهای حاوی ذخایر معدنی گسترده - کلریدها ، سولفاتها و کربناتها - و قبل از بهره برداری از آنها فقط زمان لازم است.

 

دریاچه ها و دریاها:

دریای خزر: دریای خزر ، که بزرگترین بدن آب خاموش جهان است (424،240 کیلومتر مربع) ، 85 فوت پایین تر از سطح دریا قرار دارد. این نسبتاً کم عمق است ، و برای برخی از قرن ها به آرامی در اندازه کوچک شده است. میزان نمک آن به میزان قابل توجهی کمتر از اقیانوس ها است و اگرچه با ماهی فراوان است ، اما سواحل پناهگاه آن بندرگاه خوبی ندارد و طوفان های ناگهانی و خشن برای قایق های کوچک خطرناک می کند. بندرهای مهم در سواحل خزر عبارتند از: بندر انزلی ، نوشهر و بندر ترکمن.


خلیج فارس: حاشیه کم عمق اقیانوس هند که بین شبه جزیره عربستان و جنوب شرقی ایران قرار دارد. این دریا 240 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. طول آن 990 کیلومتر است و عرض آن از حداکثر 338 کیلومتر تا حداقل 55 کیلومتر در تنگه هرمز متغیر است. این کشور در شمال ، شمال شرقی و شرق با ایران هم مرز است ، از شمال غربی با عراق و کویت ، از غرب و جنوب غربی با عربستان سعودی ، بحرین و قطر و در جنوب و جنوب شرقی با امارات متحده عربی و بخشی از عمان. اصطلاح خلیج فارس اغلب به معنای مناسب نه تنها به خلیج فارس بلکه به خروجی های آن ، تنگه هرمز و خلیج عمان است که به دریای عرب باز می شوند.


پاورپوینت جغرافیا پایۀ دهممهم ترین جزایر خلیج فارس از طرف ایران عبارتند از: مینو ، خارگ ، شیخ ساس ، شیخ شعیب ، هندورابی ، کیش ، فارور ، سیری ، ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچکتر تنب قشم ، هنگام ، لارک ، فارسی ، هرمز ، لاوان ، بنادر قابل توجه در سواحل خلیج فارس عبارتند از: آبادان ، خرمشهر ، بندر ایمان خمینی ، ماهشهر ، دیلم ، گناوه ، ریگ ، بوشهر ، بندر لنگه ، بندرعباس.

پاورپوینت فصل دوم شیمی یازدهم

دانشمندانی که در گویه کیمیا تخصص دارند ، شیمی دان خوانده می شوند. شیمیدانان نامدار بسیاری در طول تاریخ وجود داشته اند که اکتشافات و ترقی هایی را سپریدن داده اند که دانشمند را تغییر دیتا است. اینجا فقط تعداد کمی از آنها هستند:


Amedeo Avogadro (1776 - 1856)


Amedeo Avogadro یک جهان ایتالیایی بود که قانون آوگادرو را ارائه عدل که می گوید حجم برابر از کل گازها در بر گیرنده همان مولکول است که در همان شرایط فشار و دما قرار دارند. تغییر ناپذیر آوگادرو نام او را گرفت.


جونس یعقوب برزلیوس (1779 - 1848)


جونز یعقوب برزلیوس کیمیایی سوئدی بود که به انگیزه کمک به گسترش مظهر نگارش فرمولهای کیمیایی مشهور است. وی همچنین در کشف و جداسازی بسیاری از عناصر از آنگونه سیلیکون ، توریم ، سریم و سلنیوم نقش ایفا کرد. بسیاری از اصطلاحات کیمیایی به برزلیوس از دسته "آلوتروپ" و "کاتالیز" اعتبار دارند. او را والد شیمی سوئد می نامند.


رابرت بویل (1627 - 1691)


رابرت بویل بیشتر به عنوان نخستین شیمیدان نوین و یگانه از بنیانگذاران علم کیمیا شناخته می شود. او وانگهی پیشگام شیوه علمی بود. وی قانون بویل را تدوین کرد که بیان می کند ، تحت یک سیستم بسته با خپگی ثابت ، خفقان و حجم یک گاز به طور معکوس متناسب است.


ماری کوری (1867-1934)


ماری کور شیمیدان لهستانی بود که اصطلاح رادیواکتیویته را آفریدن؛ نوآفریدن کرد. وی وانگهی عناصر پولیونیوم و رادیوم را کشف کرد. او نخستین زنی بود که برنده جایزه نوبل شد و دو بار این جایزه را دریافت کرد ، یک بار برای فیزیک در سال 1903 و دوباره برای شیمی در سنه 1911. واحد اندازه گیری رادیواکتیویته ، "کوری" نام او و همسرش پیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ماری کوری به اینجا بروید.


جان دالتون (1766 - 1844)


جان دالتون یک شیمیدان انگلیسی بود که به گسترش نظریه اتمی در باره اتمها و عناصر کمک کرد. وی در سنه 1803 اولین لیست وزن اتمی را برای تعدادی مونث ارائه داد. دالتون در ضمن به دلیل کار خود در زمینه پژوهش در مورد نابینایی رنگ شناخته شده است.


سر همفری دیوی (1778 - 1829)


سر هامفری دیوی بیشتر برای استفاده از الکترولیز برای تفکیک و کشف عناصر بسیاری شناخته شده است. پاورپوینت فصل دوم شیمی یازدهم وی به تفکیک یا کشف سدیم ، کلسیم ، بور ، باریم ، منیزیم ، ید ، کلر و پتاسیم اعتبار دارد. وی وانگهی یک چراغ ایمنی برای معدنچیان بنام چراغ دیوی آفریدن کرد.


روزالیند فرانکلین (1920 - 1958)


روزالیند فرانکلین شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی بود که در کشف مارپیچ مضاعف DNA نقش داشت. تصویر پراش نشانه X از DNA نقش مهمی در کشف آن ایفا کرد. او وانگهی تحقیقات مهمی در مورد ویروس های فلج اطفال و TMV سپریدن داد.


آنتوان لاوویزایر (1743 - 1794)


آنتوان لاوویزیر یک شیمیدان فرانسوی بود که بعضاً از او به عنوان "پدر کیمیا مدرن" یاد می شود. وی "قانون نگهداری از جرم" را گردآوری کرد که می گوید برای هر سیستم بسته ، جرم سیستم باید با گذشت سررسید ثابت بماند. وی همچنین تغییر ناپذیر کرد که گوگرد عنصری است و عناصر را اکسیژن و هیدروژن نامگذاری کرده است.


دمیتری مندلیف (1834 - 1907)


پاورپوینت فصل دوم شیمی یازدهمدمیتری مندلیف یک شیمیدان روسی بود که نخستین جدول تناوبی از عناصری را منتشر کرد که در سنه 1865 منتشر کرد. او با استفاده از این جدول توانست کشف بسیاری از عناصر سایر را پیش بینی کند.


آلفرد نوبل (1833 - 1896)


آلفرد نوبل شیمیدان و مخترع سوئدی بود که دینامیت را نوآوری کرد. او یک مخترع فعال بود و 350 اختراع ثبت آفریدن را در کمر بستن داشت. او احتمالاً برای شروع جایزه نوبل مشهورترین باشد. عنصر nobelium بعد از آلفرد نوبل نامگذاری شده است.

پاورپوینت هندسه

پیروزی هندسه اقلیدسی

در اوایل دهه 1800 ، عناصر اقلیدس - 13 کتاب هندسه - بیش از 2000 سنه بر رایشگری چیرگی داشتند. در درستی ، ملت از هندسه اقلیدسی کلام نمی گفتند - این با پروا به این بود که فقط یک گونه هندسه هستی دارد و آن اقلیدسی است.


عناصر بر روی پنج فرض ساخته شده بودند - به عبارت سایر پنج باره که در باره هندسه درست انگاشت می شود: به عنوان نمونه ، تمام زوایای درست با یکدیگر برابر هستند.


پنجمین فرضیه نخست اقلیدس فرضیه موازی بود .


پاورپوینت  هندسهاقلیدس یک خط سر راست را از دو خط مستقیم دیگر در نظر گرفت. وی به وضعیتی نگاه کرد که زاویه های درونی (که در تصویر پایین پرتو دیتا شده است) به کمتر از 180 درجه افزوده می شوند. وی در این شرایط اظهار داشت که در پایان دو خط مستقیم در کنار دو زاویه قرار می گیرند که به کمتر از 180 درجه می افزایند.


فرضیه موازی

آ. وقتی هر گوشه 90 درجه باشد ، خطوط موازی هستند.

ب اگر یک یا هر دو زاویه کمتر از 90 درجه باشد ، خطوط ملاقات می شوند.


بیشتر اما نه کل هندسه اقلیدس می تواند بدون فرضیه موازی ساخته شود. ریاضیدانان ، دریافتن می کردند که چیزی در مورد این فرضیه هستی ندارد ، از مدتها پیش امیدوار بود که آن را با به کارگیری دیگر فرضیه های اقلیدس به عنوان نقطه شروع اثبات کند ، ولی شکست خورده بود.


راه اقلیدس فقط مسیر نیست

کارل فردریش گاوس ، شاید بزرگترین ریاضیدان تاریخ ، متوجه شد که هندسه های جایگزین دو بعدی شدنی است که فرضیه موازی اقلیدس را برآورده نمی کند - او آنها را غیر اقلیدسی توصیف کرد.


کارل فردریش گاوس

کارل فردریش گاوس 1777 - 1855 حیات کرد

گاوس در مورد یک سطح منحنی دو بعدی اندیشه کرد ، مثل سطح یک کره زمین که اقیانوس ها و قاره های سیاره ما را نقشه برداری می کرد. خطوط عمودی طول جغرافیایی با استوا بر روی سطح کره زمین زاویه 90 درجه برپایی می کنند ، ولی با رسیدن سررسید رسیدن به قطب های ملاقات شده آنها. بنابراین فرضیه موازی روی سطوح منحنی باطل است.


گاوس فهمید که هندسه های غیر اقلیدسی خویش سازگار می توانند ساخته شوند.


وی دیدن که فرضیه موازی هرگز قابل اثبات نیست ، زیرا وجود هندسه غیر اقلیدسی نشانه می دهد که این فرضیه مستقل از چهار فرضیه سایر اقلیدس است.


گاوس تصمیم گرفت هیچ هندسه غیر اقلیدسی را منتشر نکند. بعداً این مسئله به بهترین برادر خود منجر شد.


تست یک دوستی

Farkas Bolyai یک ریاضیدان بود. او وقتی که در دانشگاه گوتینگن آلمان بودند ، بهترین اخ گاوس بوده است. پس متعلق به آنها در تماس بودند ، به طور منظم تبادل نامه.


پاورپوینت  هندسهپسر بولیوی ، جانوس نیز ریاضیدان بود. در سال 1832 ، ژانوس کشف براق خود از هندسه غیر اقلیدسی را منتشر کرد. پدرش ، خوشحال از اینکه پسرش ممکن است به چیزی که شایسته ستایش از گاوس بود ، مردی که بیش از هر چیز دیگری او را تحسین می کرد ، شاد بود ، از گاوس اراده الی عقیده خود را نسبت به این کار نشانه دهد.


گاوس پذیرش داد که او نمی تواند این کار را تحسین کند ، زیرا با اتمام این کار او می تواند خویش را تحسین کند: János صرفاً کاری را منتشر کرده بود که گاوس مدتها قبل به صورت خصوصی اتمام دیتا بود.


نیازی به گفتن نیست ، پاسخ گاوس به بولیایی مانند یک بادکنک سرب ذیل رفت. بولیایی ها معتقد بودند که گاوس در کوشش بود این کشفی را که او نبود ، به دزدی ببرد. او منظور انتشار نداشت. ژانوس بولیایی همانطور که نیکولای لوباچفسکی که مستقل آن را کشف کرده بود ، اعتبار کاملی را برای کشف خویش گرفتن کرد.


این که آیا گاوس واقعاً هندسه غیر اقلیدسی را خارج بیاندازد و به همان اندازه بولی و لوباچفسکی نامشخص است.


چرا گاوس منتشر نشد؟

گاوس نسبت به انتشارش ، اکتشافات بیشتری پیدا کرد. او همنشین داشت اکتشافات خود را به عنوان جواهرات کامل ریاضی به عالم عرضه کند ، و کل نشانه های استخراج ، پیشه خشن و پرداخت آن برداشته شود. ایده ها و بصیرت های وی به حدی فراوان بود که وقت نداشت تا همه را برای انتشار صیقل دهد.


همچنین اگر پرماسیدن می کرد کارش خیلی زودتر از زمان خویش پیش می رود و ازدحام برانگیز می کند - مانند پیشه هندسه غیر اقلیدسی - وی آن را منتشر نمی کند.


نگرش او این بود که او نمی خواست وقت گرانبهای خویش را درگیر بحث و گفتگوی بیهوده با افرادی کند که توانا به فهم کامل کارهای او نبودند.


پل دیراک وی گفت: "هندسه غیر اقلیدسی و جبر غیرتغییری ، که در یک زمان جزء سرگذشت های صرفاً ذهن و سرگرمی برای اندیشمندان منطقی قلمداد می شدند ، الان برای توصیف حقیقت های کلی دنیای جسمی زیاد ضروری بوده اند. "

پل دیراک

تکین های کمی در زمینه الکترومغناطیسی ، 1931

آگهی ها


 

نویسنده این صفحه: Doc

تصاویر دانشمندان دیجیتالی توسط این وب سایت شفا یافته و رنگ آمیزی می شود.

© کلیه حقوق محفوظ است.


هنری پینکاره

هنری پوینکار؛

زندگی 1854 - 1912.

هنری پوانکار یک نبوغ ریاضی بود که از زمان اسحاق نیوتن بیشترین ترقی را در مکانیک آسمانی انجام داد.


کار او در باره مسئله n-body ، که منظور پایانی آن مشخص کردن پایداری سامانهٔ خورشیدی است ، به نظریه هرج و مرج منجر شد - Poincaré نخستین توضیحات ریاضی از یک سیستم پرکار را که با هرج و مرج رفتار می کند ، ارائه داد.


کار او در نسبیت گزیده تر شکل نوین تحول های لورنتس را به به اتفاق داشت.


Poincaré پرتو عدل که چگونه می تاب از معادلات دیفرانسیل نامحلول در غیر این چهره ، اطلاعات بدست آورد. او زمینه توپولوژی جبری را پایه گذاری کرد. و در اوایل شغل خود ، کارکردهای اتوماتیک را کشف کرد.


حدس Poincaré یکتا از مشکلات کبیر حل نشده رایشگری بود لغایت اینکه گریگوری پرلمن در سال 2002 مسیر حلی ارائه داد.


Poincaré یک روشنفکر عمومی بود که شماری از کتاب ها مشابه Science and Methods را تألیف می کرد و کار ریاضیدانان و فیزیکدانان را برای عموم شرح می داد.


آگهی ها


 

آغازها

ژول هنری پوانکاره در 29 آوریل 1854 در شهر نانسی فرانسه در خانواده ای ثروتمند به گیتی آمد.


مادر هنری یوجنی لاونویز ، زنی به گزیده تر باهوش از یک خانواده ثروتمند بود. پدر هنری لئون پوانکاره ، پزشک و آموزگار پزشکی در دانشگاه نانسی بود که در آناتومی و فیزیولوژی نطق می کرد. علاقه خاص او به عصب شناسی بود.


پوینکارها دو مولود داشتند: هنری و خواهر کوچکترش Aline.


مانند اکثر خانواده های فرانسوی ، پوینکارها کاتولیک رومی بودند. با این حال ، در سن 18 سالگی ، هنری خود را اندیشمند آزاد و نه مذهبی توصیف کرد. وی خویش را مخالف دگماتیسم روحانی و دخالت دولت دانست. او از حقوق سیاسی مساوی برای کل پشتیبانی کرد ، از آنگونه حق انجام پژوهش و گفتن حقیقت.


فرزندان Poincaré با والد و مادر ، مادربزرگ و مادربزرگ و مادری خویش در یک منزل کبیر حیات می کردند. هنری وقتی تنها نه ماه داشت آغاز به صحبت کرد.


هانری

هنری پوینکار و خواهرش آلین با سگشان تام.


اگرچه خانواده به نکوداشتن زندگی می کردند و اولاد خوشحال بودند ، ثروت و بهروزی نمی توانست از بیماری های عفونی بازداری کند: در سنی که فاقد آنتی بیوتیک بود ، این موارد اغلب مهلک بود.


در سن پنج سالگی ، هنری با دیفتری منقبض شد. وی توانایی مسیر رفتن را به مدت دو ماه از دست داد و تقریباً هفت هفته سایر نمی توانست گفتگو کند: دیفتری سرنوشت پشتی حلق را با مخاط غلیظی پوشانده است که مسیر هوایی را مسدود کرده و مایه مشکل در تنفس می شود. او برای برقراری وابستگی با الین و والدینش ، یک زبان علامت خصوصی نوکاری کرد.


هنری به شیوه محسوسی خجالتی بود و او نوآوری و بازی کردن بازی ها با الین را برای چشم وهمچشمی در بازی های سخت تر ترجیح می داد. این ممکن است نتیجه دیفتری وی باشد - این عفونت می تواند به طور دائمی به قلب ، کلیه ها و اعصاب آسیب برساند.


در حیات بعدی هنری کماکان خجالتی بود ، ولی هنگام بحث درباره عقاید روشنفکری گشود.


مدرسه

در هشت سالگی ، هنری برای نخستین بار مدرسه را آغاز کرد.


دبیرستان وی لیک نانسی بود که الان به لیک هنری پوانکاره تغییر اسم داد. یک معلم آنجا به مادر هنری گفت که پسر 14 ساله اش قرار بود یکی از ریاضیدانان بزرگ عالم شود.


هنری نمی دانست کاری که می خواهد اتمام دهد. وی در زنجیره های فلسفه ، فیزیک ، بازیگری ، ادبیات نویسی ، مهندسی و هنرهای هنری تیزهوش بود. و کل آنها جالب بود.


تهاجم

در حالی که هنری در لیک بود ، ارتش پروس به فرانسه تاختن کرد. تلفات فرانسه در نانسی ، شهری در خط پیشروی پروس ، ریخت. بسیاری از غیرنظامیان از این شهر گریختند ، ولی خانواده Poincaré ماندند. والد هنری راننده آمبولانس بود. آمبولانس البته اسب کشیده بود. هنری 16 ساله به معالجه مجروحان کمک کرد - یک کار هراسناک پسری که الی آن سررسید حیات سرپناهی را پشت راز گذاشته بود.


نانسی در اوت سنه 1870 به دست پروسها افتاد.


این جنگ در ژانویه 1871 به واپسین،انجام رسید. بعداً در همان سال فرانسه موافقت کرد که قلمرو را به امپراتوری جدید آلمان تسلیم کند. به کمک خانواده Poincaré ، نانسی به فرانسه بازگشت.


فلوپ امتحان

در امتحانات لیسانس خویش در سنه 1871 ، نمره کلی هنری "خوب" بود ، فریادی دور از انتظار. حتی در ریاضیات ، نمرات او میانه ​​بود.


هنری پوینکار؛ "باید اعتراف کنم که من بدون افزودن اشتباه قادر به افزودن عدد نیستم."

هنری پینکاره

Science et méthode ، 1908

رستگاری

هنری پینکاره دل از دست نداد. او آغاز به حاضر سازی برای کنکورها ، گردآور سختی از کنکور دانشگاه. او کتابهای ریاضی پیشرفته را مطالعه کرد.


در تابستان سال 1872 ، پلی تکنیک اکول در پاریس ، یک دانشگاه معتبر ، یک سخت ریاضی عمومی را مطرح کرد. Poincaré اولین کسی بود که آن را حل کرد.


مراقبت های ویژه

Henri Poincaré با پوشاک در پلی تکنیک olecole.


در سال 1873 ، در سن 19 سالگی ، پوانکاره وارد کنکور پلی تکنیک با بالاترین امتیاز در آزمون ورودی آن سنه شد.

حالا او مجبور بود لباس شخصی بپوشد - مدرسه نظامی بود. در پیش درآمد کسان دیگر در پلی تکنیک نسبت به نقطه نظر پوینکاره دودلی داشتند. اگرچه او در نطق ها آماده شد ، اما شدیدا یادداشت می گرفت. او در ضمن به عقیده نمی قبض که با سایر ادب آموزان رفت و آمد کند مگر اینکه از وی در باره ریاضیات سؤال کنند. سپس او با آنها به شیوه ای دوستانه صحبت می کند.


Poincaré دوره هایی را در مقوله موشکافی ، نجوم ، کیمیا ، هندسه ، مکانیک ، فیزیک و تاریخ و ادبیات گذراند.


بهتر از لاگور

روزی ، یک دانشجوی سایر از Poincaré درباره اثبات تجزیه و تحلیل که مدرس ادموند لاگور ، ریاضیدان نامدار ، برای آنها روی تخته سیاه نوشته بود ، پرسید.


Poincaré هیچ یادداشت برداری کرده بود - بینایی ناتوان او گیر از دیدن تخته سیاه به اندازه کافی شد. در عوض ، او اثبات خودش را ساخت. هنگامی که فرهنگ آموز پابرجا کردن Poincaré را به لاگور پرتو عدل ، آموزگار برای Poincaré فرستاد و به او شادباش- شاباش گفت ، به او گفت که پابرجا کردن او ساده تر از خودش است و او بعدها از پابرجا کردن Poincaré بهره‌گیری می کند.


Poincaré در سنه 1875 دانش آموخته شد. او بی درنگ در آکول Des Mines در پاریس ، یک دانشکده مهندسی زیاد باره توجه ثبت نام کرد ، و از آنجا در سنه 1878 بعنوان مهندس معدن فارغ التحصیل شد.


سال بعد ، در سن 25 سالگی ، وی دکترای ریاضیات را از دانشگاه پاریس به دست آورد. سرانجام نامه او ، در باره معادلات دیفرانسیل جزئی ، مفاهیم جدید ریاضی را شناسایی کرد:


تشدید مقادیر اخص ، و

توابع جبری

مشارکتهای هنری پینکاره در علم

پس از گذراندن چند ماه کار به عنوان بازرس معادن ، در دسامبر سنه 1879 Poincaré به عنوان استاد تجزیه و تحلیل ریاضی در دانشگاه Caen تبدیل شد. جالب است که وی همچنان به عنوان بازرس معدن ، به اتمام تکالیف گاه و بیگاه خویش ادامه داد.


توابع خودکار

در سال 1880 ، Poincaré در سطح بین المللی شناخته شد. کشف او از توابع اتوماتیک - او آنها را توابع Fuchsian و کلاینین نامید - او را به عنوان یک ریاضیدان برای تماشای مشخص کرد.


سالها پس ، او توضیح داد که چگونه بعد از دو هفته تلاش ، اولین کشف بزرگ خویش را در توابع فوچسی در سال 1880 انجام داد:


هنری پوینکار؛ وی ادامه داد: "هر روز یک یا دو ساعت در میز پیشه خودم می گذردم ، بدون هیچ نتیجه ای ترکیب زیادی را آزمون می کردم. یک شب ، من نتوانستم به خواب بروم ، زیرا به طور غیرمعمول ، قهوه سیاه نوشیدم. ایده ها به ذهن من جاری شد. من می توانم دریافتن کنم که آنها با یکدیگر تصادف می کنند الی اینکه دو تن از آنها پیوند برقرار کنند تا یک ترکیب پایدار را ایجاد کنند. "

هنری پینکاره

Science et méthode ، 1908

موفقیت کبیر دیگری که به سرعت دنبال شد. او با یک کنفرانس معدنکاری که در آن کمپانی می کرده بود مشغول به کار بوده و به فکر ریاضیات نبوده است.


قدم زدن به اتوبوس:


هنری پوینکار؛ "... همانطور که پایم را روی پله گذاشتم ، ایده به من رسید. به عقیده می رسید هیچ چیز در اندیشه های پیشین من را برای آن آماده نکرده است: تحولاتی که من برای تعریف کارکردهای فوشی کاربرد کرده بودم با هندسه غیر اقلیدسی یکسان بود. من وقت نداشتم لغایت این اندیشه را تأیید کنم ، زیرا گفتمان دوباره به محض نشستن شروع شد ، ولی اتفاقاً احساس اطمینان کامل کردم. "

هنری پینکاره

Science et méthode ، 1908

Poincaré مطمئن بود که ناخودآگاه نقش مهمی در آفریدن ریاضی بازی می کرد. او هرگز بیش از یک ساعت یا دو بار به طور آگاهانه بر روی هرگونه مشکل پژوهش شغل نکرد. او سپس به ذهن ناخودآگاه خود وقت زیادی می داد تا روی آن شغل کند ، قبل از آنکه مجدد آگاهانه به دشوار برگردد.


در سال 1881 ، دانشگاه پاریس با یک اجتهاد ، پوانکاره را به پایتخت فرانسه برگرداند. او لغایت پایان عمر در پاریس می ماند.


تئوری کیفی معادلات دیفرانسیل

بسیاری از علوم فیزیکی بر بنیاد معادلات دیفرانسیل ساخته شده است. اکثر معادلات دیفرانسیل دقیقاً قابل حل نیست.


در سنه 1881 ، Poincaré نشان عدل که چگونه می نا اطلاعات زیاد مفیدی را از معادلات دیفرانسیل نامحلول استخراج کرد. او این کار را با به کارگیری شیوه های تحلیل و توپولوژی سپریدن داد. به عنوان نمونه ، وی پرتو داد که چگونه می تواند امتیازهای مفرد را توسط آورد - زین ، تمرکز ، مرکز و گره. برای معادلات ناسازگاری اندک ، او موشکافی مجانبی از راه حل ها را نوآوری کرد.


تمرکز henri-pointcare-پایدار

تمرکز برپا - یکی از نقاط منحصر به فرد منحنی های انتگرال فرآوری شده بدست روش های کیفی Poincaré.


اکتشافات پوکرکار گذرگاه را برای کار مهم او در مکانیک آسمانی ، از دسته مشکل n-body در پایین بحث کرد.


مشکل n-body صرفاً نظری نبود. پزشکان مکانیک آسمانی هنوز باید مقاوم کنند (یا در غیر این صورت) که منظومه شمسی ما پایدار است!


نظریه فتنه و مسئله n-body

در سنه 1887 ، سلطان اسکار دوم سوئد یک رقابت جوایز اعلام کرد. وظیفه این بود که دریابیم چگونه می طاقت رفتار هر تعداد توده ای را که از قانون گرانش نیوتن اطاعت می کنند محاسبه کرد. این دشوار n-body پسوندی از دشوار نامی 3 بدن در مکانیک آسمانی بود.


ورود Poincaré جایزه گرفت. با هستی این ، گرد از داوران ، چارلز هرمیت ، که رایزن دکترا سابق پوانکاره بود ، به قاضی دیگری نوشت:


چارلز هرمیتی؛ "اما باید پذیرفتن داشت ، در این شغل ، مشابه تقریباً تمام تحقیقات خود ، پوینکار مسیر را نشان می دهد و علائمی را اثر می دهد ، ولی برای پر کردن شکاف ها و تکمیل شغل خود کارهای زیادی سپریدن می دهد."

چارلز هرمیتیت

نامه ای به گاستا میتاگ - لفلر ، اکتبر 1888

در واقع ، ورود برنده Poincaré در بر گیرنده یک خطای کمابیش مهم بود که هیچ یک از داوران متوجه آن نشدند. Poincaré متوجه این سوژه شد که قاضیان از او خواستند دسته های خاصی از کار خود را صریح کند. چاپ نسخه های جدید از ورودی برنده خویش هزینه Poincaré بیش از ارزش جایزه خویش را!


پیامد اصلی تصحیح خطا وی کشف مسیر حل های سخت 3 تن است که به شیوه حیرت انگیزی نسبت به شرایط اولیه دلنازک بودند. این بنیاد تئوری هرج و مرج بود - تغییرات کوچک در نحوه آغاز یک فرآیند پیامدهای عظیمی را برای وضعیت فرجام آن به همراه دارد.


این بیشتر با تأثیر دستور مشخص می شود: بال های اجازه ای که در یک قاره قدم می زنند علت طوفان بر دیگری است. Poincaré این را پیش بینی کرد. با توجه به پیش بینی هوا ، وی نوشت:


هنری پوینکار؛ "در اینجا مجدداً تقابل مشابهی را با یک انگیزه بیشینه ، زیاد کم برای مشاهده بدست ناظر ، و جلوه های بنیادین ، که گاهی فاجعه وحشتناک هستند ، می یابیم."

هنری پینکاره

Science et méthode ، 1908

Poincaré نتوانست کشف خود را از معادلات هرج و مرج بسیار اغلب اتمام دهد.


نظریه هرج و مرج تنها در نصف دوم قرن بیستم آغاز به کار کرد که رایانه های الکترونیکی به ریاضیدانان پروانه دادند برای نخستین بار سیستم های آشوب آور را مطالعه کنند. این سیستم ها از نظر تخریب زیاد پیچیده هستند و برای مطالعه آنها به توان محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند. آنها صرفاً غیر عملی برای پژوهش در سررسید پوینکاره بودند - چیزی که به راحتی با بالهای اجازه تنهایی می تواند منجر به شمار قابل توجهی از نتایج احتمالی شود.


آیا سامانهٔ خورشیدی برقرار است؟

در بررسی مسئله 3 تن ، پوینکار متوجه شد که او نمی تواند یک گذرگاه حل بسته به شکل جدی پیدا کند - در واقع چنین راه حل هایی برای سه بدن و جسد غیرممکن است. از این جهت ، او نمی تواند بگوید که منظومه شمسی استوار است.


امروز با بهره مندی از رایانه ها می توانیم معادلات مربوطه را بصورت عددی حل کنیم لغایت مدار سیارات را با دقت بالایی پیش بینی کنیم. این به اخترشناسان دستور می دهد تا اظهار کنند که سامانهٔ خورشیدی برای چند ده میلیون سال آینده برقرار خواهد بود. فراتر از این ، از آنجا که تعامل گرانشی بین سیارات حالت آشفتگی ایجاد می کند ، نمی توان گفت سامانهٔ خورشیدی برقرار است.


به عنوان نمونه ، این بدان معناست که در برخی از نقاط آینده بعید ممکن است یک یا چند سیاره از مدار خورشید خارج شود.

پاورپوینت منطق دهم انسانی

استدلال منطقی

منطق آیا شما با استدلال و استدلال (اظهارات) اندیشه می کنید. دانشمندان از منطق استفاده می کنند زیرا این امر روابط بین تقدیر های یک ایده و کل ایده را اثر می دهد. پس ، اگر از کَرویز استفاده می کنید ، می توانید رابطه ای بین چند درخت و کل جنگل نگریستن کنید. پاورپوینت منطق دهم انسانیاز سوی دیگر ، اگر ما در باره زیست شناسی صحبت نماییم ، اگر می فهمید که حیوانات چگونه با یکدیگر بستگی برپا می کنند ، می توانید همه اکوسیستم را درک کنید.


پاورپوینت منطق دهم انسانیاین خرده حائز دو چشم کاملاً کاملاً خوفناک استروش علمی یک فرایند بخردانه ، منطقی است که برای کشف درستی ها و حقایق استفاده می شود. همه استجابت ها باید بتوانند ثابت شوند. وقتی کسی آمد و گفت ، "سلام! من پاسخ را فهمیدم!" دانشمندان سایر می توانند با هم جمع شوند ، ببینند فرد جدید چه کاری انجام داده است ، و سپس آنها مراحل را تکرار می کنند. اگر آنها با همان جواب برسند ، همه دلشاد هستند. اگر جواب متفاوت باشد ، کسی کار اشتباهی سپریدن دیتا است و کل دوباره از همه آغاز می کنند.


هیچ نظری وجود ندارد که قوانین علمی در عقیده گرفته شود. برای دانشمندان ، حقیقت چیزی است که کمیت است . جملات کمی عبارتهایی هستند که از طریق آزمایشات قابل پابرجا کردن است. وقتی شخصی نظر داشته باشد یا ایده ای که به طور مستقیم قابل پابرجا کردن نیست ، آنرا یک استدلال کیفی می نامد.


استدلال استقرایی یا قیاسی

یک الگوی طنین انداز قیاسی.استدلال قیاسی شما را با اطلاعات یا ایده ای آغاز می کند که فرضیه ای خوانده می شود. سرانجام نتیجه می گیرید که بر بنیاد فرض اصلی شما برقرار است. شرلوک هولمز ، آن شخص کارآگاه از کتابها ، از استدلال قیاسی برای حل اسرار کاربرد می کند. به این طریق اندیشه کنید:

(1) اگر این اتفاق بیفتد ...

(2) و این اتفاق می افتد ...

(3) سپس می توانید به این نتیجه برسید. اگر محل صحیح باشد ، نتیجه گیری شما نیز باید درست باشد.


استدلال استقرایی

استدلال استقرا در جهت وارونه شغل می کند. شما با نگریستن شماری نگریستن آغاز می کنید. "من آن را می بینم." "اینجا رخداد می افتد." "من معتقدم که این رخداد درست همانند دیگران رخ خواهد داد زیرا شرایط مانند است."


پاورپوینت منطق دهم انسانی این یک فرایند از دو بخش است. پیش درآمد با مشخصات ویژه شروع می کنید و به یک نظریه می پردازید. این کسری است. وقتی این تئوری را در مناطق جدید اعمال می کنید ، این استدلال استقرا است. شما دیتا ها را به تقسیم دسته بندی می کنید و می گویید "اینها چه مشترکاتی دارند؟"


پاورپوینت منطق دهم انسانیاستدلال استقراء مشکلی هستی دارد: نتیجه گیری شما نسبت به حقایقی که کاربرد می کنید اطلاعات اکثریت دارند. شما با ده ها نمونه تماشا شده شروع می کنید ، یک جهش القایی را در قبل می گیرید و میلیون ها نمونه احتمالی را فرض می کنید. اگر نتیجه گیری صحیح است ، پس مکانها و فرضیات جدید درست هستند.